A múlt héten arról írtunk nektek, hogy egy kis tudatossággal milyen ügyesen meg tudjuk tervezni a fogyásunkat egy egyszerű határidőnaplóval. Most arra világítunk rá, hogy egy Secret Plannerrel nem csak, hogy javíthatunk időmenedzsmentünkön, hanem kreativitásunkat is fokozni tudjuk. Személyes példákon keresztül öt pontban mutatjuk meg nektek, hogyan.
1. Előre tervezés
Secret Planneremben minden hónaphoz tartozik egy dupla áttekintő oldal. Ennek bal oldalán egymás alatt vannak felsorolva a napok, középen az elintézendő feladatok kaptak helyet az aktuális ünnepekkel, jobb oldalon pedig a terveimet, futó projektjeimet vezethetem. A tervek közé felsoroltam, amit ebben a hónapban a blogon mindenképpen szeretnék megvalósítani: könyvajánlót írni, natúrkozmetikumot tesztelni, házi bon-bont készíteni.
Két fontos dátumot is felírtam magamnak: november 14-én lesz a cukorbetegek világnapja, amire egy infógrafikával szeretnék készülni, november 30-án pedig a nemzetközi "Ne vásárolj semmit" nap lesz.
2. Priorizálás
A dupla oldalnál maradva az elintézendő feladatok közé a lehető leghamarabb felvittem a kiemelkedően fontos dátumokat, felkiáltójelekkel pedig priorizáltam azokat. A legtöbb ilyen jelzést az első feladat, vagyis a parkolási bírság befizetése kapta, aminek november 9-én jár le a határideje. Most már tuti nem felejtem el a csekket befizetni, már csak azt kellene tudnom, hova dobtam a Mikulás-csomagot...
A felsorolásban itt szerepelnek a lapzárták, de már korábban bevéstem édesapám névnapját, kisfiam szülinapját - a családi ünneplés és az ovisat is -, az óvodás ebédbefizetést, az úszás-tanfolyam soron következő díjának befizetését.
3. Színkódok
A heti tervezés során jól láthatóan eltérő színekkel csoportosítottam azokat a területeket, ahol feladataim vannak. Zöld a család színe (Hajrá, Fradi!), lila az irodai munka, kék a magazinok és rózsaszín a Lollipop. Ez azért remek módszer, mert diferenciálni tudom a munkákat, el tudom különíteni a családi intézni valót a munkától, a
blog tartalmi fejlesztésével pedig legalább egy hétre előre tudok kalkulálni.
4. Ötletelés
A havi tervezőhöz élénk színnel folyamatosan fel tudom vezetni az ötleteimet, már a mi a cikkek témáját és a blogbejegyzéseket illeti. Ahogy valami eszembe jut, azonnal rögzítem, így nem áll fenn annak a veszélye, hogy órákig gondolkozzak azon, hogy a metrón zötykölődve milyen remek D-vitamin forrásokat gyűjtöttem össze az őszi-téli vitaminpótlásra.
5. Inspirációk gyűjtése
A heti tervező résznél jobb oldalon van egy három oldalnyi üres területem. Ide cikkrészleteket szoktam kivágni és beragaztani. Ezek azok a központi témák, amik foglalkoztatnak, vagy amikre fokozottan oda kell figyelnem a mindennapokban. Most egy fagyival töltött kürtőskalács és brutál jó fehérjeforrások kerültek, valamint helyett
kapott egy agyfejlesztő gyakorlat is, mivel mostanában kicsit túlterheltem tekervényeimet.
Mivel szerdán lesz egy munkaszüneti nap is, ezért most kivételesen ezt tényleg munkaszüneti napnak szánom. Nem lesz semmi interjú, cikkírás, témagyűjtés. Hogy ezt tényleg be is tartsam beragasztottam egy cikkrészletet, amin a sikeres day off titka szerepel pontokba szedve. Arra gondoltam, hogy minél többször olvasom el, annál inkább rögzülhet :)
Ezek a kis trükkök nagyon egyszerűek, csak egy kis tudatosság és koncepció kell hozzá, az eredménye viszont garantáltan meglesz. Adaptáljátok ti is, alakítsátok magatokra igényeitek szerint.
Ha beszereznétek egy olyan plannert, ami mindezt segíti megvalósítani, kattintsatok IDE.
Eszti
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.